Οργονομία και τέχνη (θαυμάσιο το έργο τού Ράιχ για Νίκολσον, Κόνερι, Νιούμαν, Λένον, Ντίλαν, Εμπειρίκο και αμέτρητους άλλους)

Γράφει:

ο Χρήστος Μουσουλιώτης

Το ιερό τέρας τού κινηματογράφου, ο Τζακ Νίκολσον, θεωρεί τον Ράιχ ως έναν εκ των μεγαλύτερων επιστημόνων τού 20ού αιώνα, ο Σον Κόνερι έκανε ψυχιατρική οργονοθεραπεία και εντυπωσιασμένος από τις ανακαλύψεις του χρησιμοποιούσε συσσωρευτή οργόνης.

σον κονέρι

Ο Πολ Νιούμαν, ο ηθοποιός με τα ωραιότερα μάτια στο Χόλιγουντ, έκανε ψυχιατρική οργονοθεραπεία και συμμετείχε σε σεμινάρια οργονομίας. Η Κέιτ Μπους1 έγραψε και τραγούδησε το «Cloudbusting», το οποίο θεωρείται αριστούργημα. Ένας από τους μεγαλύτερους, αν όχι ο μεγαλύτερος τραγουδιστής των ΗΠΑ, ο Μπομπ Ντίλαν, εκτιμούσε το έργο τού Ράιχ,2 ενώ ο Τζον Λένον των Μπιτλς μελέτησε τα βιβλία τού Ράιχ για να ξεκαθαρίσει τα σκοτάδια τής ζωής του.3

Ο ποιητής και ψυχαναλυτής Ανδρέας Εμπειρίκος θεωρούσε τον Ράιχ «ως έναν από τους 10 πλέον επιφανείς ανθρώπους τού κόσμου».

Για τον ίδιο τον Wilhelm Reich η τέχνη είναι βαθυβιολογική επικοινωνία. Η επικοινωνία με λέξεις είναι επιφανειακή και τις περισσότερες φορές έκφραση τής θωράκισης.

Η νόηση λειτουργεί συνήθως ως αμυντική λειτουργία. Το πρόβλημα τής απουσίας βαθύτερης αντιληπτικότητας από τους περισσότερους εκ των διανοουμένων εξηγείται με αυτό τον τρόπο. Ο Ράιχ θεωρεί ότι: «…Η νοητική δραστηριότητα μπορεί να δομηθεί και να κατευθυνθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζει με περίπλοκο μηχανισμό που αποσκοπεί ακριβώς στο να αποφευχθεί ή γνώση, δηλαδή εμφανίζεται ως δραστηριότητα που απομακρύνει από την πραγματικότητα».4

Ο μεγάλος συνωμότης και διπλωμάτης Ταλεϊράνδος, που απέκτησε τεράστια εμπειρία στις αυλές των Λουδοβίκων, τής Γαλλικής Επανάστασης και τού Ναπολέοντα, είπε ότι οι άνθρωποι ανακάλυψαν τις λέξεις για να κρύβουν τις σκέψεις τους.

Ο Ράιχ παρατήρησε ότι η λεκτική επικοινωνία «κρύβει την εκφραστική γλώσσα τού βιολογικού πυρήνα» και ότι «σε πολλές περιπτώσεις η λειτουργία τού λόγου έχει εκφυλιστεί σε τέτοιο βαθμό ώστε οι λέξεις δεν εκφράζουν τίποτα αντιπροσωπεύοντας μόνο μια συνεχή, κούφια δραστηριότητα τού μυϊκού συστήματος τού λαιμού και των φωνητικών οργάνων».

Γι΄ αυτό μπορούμε να πούμε ότι η τέχνη είναι παγκόσμια γλώσσα. H επικοινωνία με λέξεις είναι σχεδόν πάντοτε έκφραση τής θωράκισης.

__________________________________

Κατεβάστε σε PDF τη συνέχεια τού άρθρου από εδώ:

%ce%bf%cf%81%ce%b3%ce%bf%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7

__________________________________

2 “The History and Development of Body-Psychotherapy: The American Legacy of Wilhelm Reich”, by COURTENAY YOUNG (on page 15) – http://www.courtenay-young.co.uk/courtenay/articles/History_of_B-P_article_2.pdf

3 “The Cynical Idealist: A Spiritual Biography of John Lennon”, by Gary Tillery, Quest Books, 2009, (on page 34).

4 “Η ανάλυση τού χαρακτήρα” Βίλχελμ Ράιχ, Εκδόσεις Καστανιώτη, 1980, 3ος τόμος (σελίδα 38).

————————————————————–

Advertisements

One thought on “Οργονομία και τέχνη (θαυμάσιο το έργο τού Ράιχ για Νίκολσον, Κόνερι, Νιούμαν, Λένον, Ντίλαν, Εμπειρίκο και αμέτρητους άλλους)

  1. Παράθεμα: Το βιβλίο τού Ράιχ «Άκου ανθρωπάκο!» στο θέατρο Σοφούλη |

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s